Szachy

Ponieważ warto uczyć dzieci już od najmłodszych lat strategicznego, logicznego myślenia, dyscypliny, usprawniać zdolności matematyczne (istnieje bowiem silna korelacja między matematyką a szachami). Szachy uczą spokoju, koncentracji, rozwijają pamięć. Dzisiaj w dobie powszechnego dostępu do różnego rodzaju środków przekazu wielu dzieciom trudno się skoncentrować. Szachy są na to znakomitym „lekarstwem”. Świetnie kształtują umiejętność zapamiętywania. Dziecko, które uczy się poszczególnych elementów, możliwości i wariantów szachowych, potrzebuje skupienia, przemyślenia i roztropności, aby opanować te trudne zagadnienia. Szachy rzeczywiście są najtrudniejszą grą, bo wymagają sumienności, pracowitości, systematyczności i podejmowania decyzji przy każdym posunięciu. Kiedy jednak dziecko opanuje podstawowe zasady tej królewskiej gry i zacznie poszerzać swoje wiadomości na jej temat, zyska wspaniałe „narzędzia” do wszechstronnego rozwoju intelektualnego. Szachy pomagają w nauce innych przedmiotów, a dzieci, które w nie grają, osiągają świetne wyniki w nauce.

Nie mogą się wreszcie nudzić, bo podczas rywalizacji szachowej co chwila stają przed wyborem, jak wybrać najlepszy plan gry. Przeczytaj więcej o tym, dlaczego warto zainteresować dziecko szachami tutaj.

Język angielski

Język angielski to w naszym przedszkolu w Milanówku przede wszystkim bezpośredni kontakt nauczyciela z grupą. Dzieci uczą się przez doświadczenie, zabawę, śpiewają piosenki, deklamują wierszyki, liczą. Poznają znaczenie angielskich słów i zwrotów podczas różnorodnych gier i zabaw oraz poprzez kontakt z dwujęzycznym materiałem edukacyjnym. Podczas zajęć języka angielskiego dążymy do tego, aby dziecko osłuchało się z językiem, czuło się pewne siebie i śmiało podejmowało pierwsze próby mówienia po angielsku. Zajęcia angielskiego składają sie z nastepujących 5 bloków: Circle time, Lekcje na iPadach, Story time, Food art, Art and craft.

Circle Time

Codzienne zajęcia na dywanie, podczas których m. in. poznajemy nowe słownictwo, ćwiczymy umiejętność rozmawiania, zadawania pytań – odpowiadania na proste pytania , a także uczymy się nowych piosenek.

Story Time

Circle time - zajęcia

Codziennie czytamy książki po angielsku podczas odpoczynku po obiedzie. Korzystamy z ilustrowanych książek autorów lubianych przez dzieci na całym świecie. Daje to szansę na osłuchiwanie się z językiem, a przede wszystkim stwarza rzeczywistą potrzebę korzystania z języka angielskiego i przynosi wiele radości.

Lekcje na iPadach 1:1

Lekcje na ipadach

Aplikacje mobilne zainstalowane na naszych tabletach stosowane są obecnie w przedszkolach w Wielkiej Brytanii oraz Australii do nauki angielskiego jako pierwszego języka.

Food Art oraz Art & Craft

Food ArtFood Art

Zajęcia kulinarne oraz zajęcia plastyczne. Stwarzają  możliwość do korzystania z języka w praktyce – nazywanie przedmiotów, słuchanie poleceń i zadawanie pytań.

Materiały do pobrania w języku angielskim.

W Strefie rodzica, w zakładce do pobrania udostępniamy arkusze obrazkowe i materiały tematyczne w języku angielskim. Jest to dodatkowa inicjatywa dla chętnych przedszkolaków, wymaga pomocy rodzica 🙂 Materiały dostępne do pobrania tutaj.

Zajęcia rytmiczno-taneczne

Ruch przy muzyce jest gimnastyką ciała poprawiającą kondycję i samopoczucie ucznia. Taniec rozwija nie tylko refleks spostrzegawczość, pamięć, ale poprzez odpowiednie działania kształtuje osobowość dziecka.

Zajęcia te to przede wszystkim dobra zabawa, który pozwolą dzieciom wyrażać siebie poprzez ruch.

Gimnastyka/ruch rozwijający

Zajęcia te maja na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia siły, sprawności i w związku z tym uświadomienia sobie możliwości ruchowych, wzbudzenie zaufania do siebie i innych, zyskanie poczucia bezpieczeństwa oraz rozwój umiejętności współdziałania z grupą.

Zajęcia logopedyczne – “Gimnastyka buzi i języka”

Ćwiczenia artykulacyjne, wspomagające rozwój aparatu mowy dzieci. Prowadzone w formie zabaw grupowe zajęcia logopedyczne oraz zabawy oddechowe. Ćwiczą wargi, język, podniebienie miękkie.

Karate

Zajęcia karate

Trening karate dla dzieci to przede wszystkim ćwiczenia ogólnorozwojowe, nauka etykiety, a także zabawy ruchowe. Pozwalają one dzieciom na harmonijny rozwój psychofizyczny. W przypadku dzieci, na ciosy karate kładziony jest mniejszy nacisk niż w przypadku nauki karate dla dorosłych. Karate to bardzo dobry pomysł na sport dla dzieci.

Balet

BaletBalet

Taniec klasyczny, który nie tylko potrafi rozbudzić miłość do tańca w ogóle, lecz także wyrabia w dzieciach umiejętności, takie jak; poczucie rytmu, prawidłowa koordynacja ruchowa, muzykalność. Na zajęciach dzieci zdobywają gibkość i elastyczność mięśni. Wszystko to odbywa się w rytm muzyki klasycznej, co dodatkowo uwrażliwia dzieci na jej dźwięki.

Zajęcia Integracji Sensorycznej

Integracja sensorycznaIntegracja sensoryczna

Zajęcia sensoryczne to przede wszystkim edukacyjna zabawa, dostarczająca optymalną ilość kontrolowanych wrażeń dotykowych, przedsionkowych.
Terapia prowadzona jest z wykorzystaniem specjalnych sprzętów, m.in. huśtawek, hamaków terapeutycznych, wałków terapeutycznych, trampoliny, grzybków, deskorolek terapeutycznych itp..
Zajęcia sensoryczne niwelują dysfunkcje rozwojowe dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.

Mindfulness

Mindfulness naprawdę działa! Poza tym, że pomaga dzieciom w koncentracji oraz polepszaniu pamięci, daje im przede wszystkim solidny fundament do budowy poczucia pewności siebie i do rozwijania wewnętrznych kompetencji, niezbędnych do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. W dobie tak wielu zewnętrznych bodźców, szybkiego tempa życia, taki „trening” może pozwolić dziecku na poprawę skupienia, uważności na siebie ale także na innych oraz lepszego kontaktu ze swoimi emocjami.

Logopedia

Logopeda w naszym przedszkolu zajmuje się korygowaniem wad wymowy i usprawnianiem motoryki aparatu mowy, profilaktyką, likwidowaniem objawów zaburzonej komunikacji językowej, stymulacją mowy opóźnionej